Колекторами є працівники агентств, які займаються стягненням заборгованостей усіма правовими способами. Факторингові організації викуповують борги позичальників у комерційних банків, або ж залучаються як третя сторона та отримують відсоток від суми, яку викуповують.
Як правильно взаємодіяти з колекторами
Основною зброєю при спілкуванні виступає кредитний договір. Він потребує ретельного вивчення для визначення рамок дій кредитора. Перш за все, необхідно з’ясувати, чи є в положення про передачу прострочених позик колекторським компаніям, і у разі наявності такого пункту — на яких умовах. Важливо не нервувати й не починати виправдовуватися, коли телефонує кредитор, а зуміти направити діалог в необхідне річище, для чого слід триматися нижченаведених правил:
- Не слід брехати державним виконавцям про персональні дані, розмір заборгованості, адже банк надав їм всю інформацію, яку мав про позичальника.
- Перед початком розмови необхідно уточнити назву компанії, де працює представник, його посаду, прізвище та по-батькові. Далі варто перетелефонувати до агенства та уточнити отримані відомості.
- Не намагайтеся тиснути на жаль, краще скажіть, коли почнеться виплата.
При особистій зустрічі з боржником державний виконавець вдається до різних засобів психологічного впливу. У цьому разі необхідно зберігати спокій та попередити про відповідальність за створення загрози життю та здоров’ю.