У Мінсоцполітики ініціюють призначення субсидій на оплату житлово-комунальних послуг через онлайн-систему ПФУ (Пенсійного фонду України). Причина кроку — спростити процедуру оформлення допомоги для вимушених переселенців.
Так, за усталеною процедурою, заява на допомогу подається до органів соцзахисту за місцем реєстрації. А щоб отримувати субсидії за новою адресою, потрібно сповістити про це орган соцзахисту за старою адресою.
Через це оформлення субсидій триває від кількох тижнів до кількох місяців і весь цей час люди залишаються без виплат.
Але це тільки половина проблеми. Так, за деякими старими адресами реєстри пільговиків довелося взагалі знищити. Як розповіла під час телемарафону міністерка соцполітики Оксана Жолнович, серед субсидіантів чимало ветеранів АТО/ООС і не можна було допустити, щоби їхні дані потрапили в руки ворогів.
Використання ІТ-систем Пенсійного фонду дозволить приймати документи на отримання житлових субсидій і пільг у будь-якій точці України. Наприклад, субсидію для громадян, які проживали в Херсоні чи Запоріжжі, можна буде призначити в Ужгороді чи Черкасах.
Це також дозволить автоматизувати процеси нарахування та виплати пільг і житлових субсидій.
Документи зберігатимуться в електронній формі, що врешті спростить інформаційну взаємодію з низкою державних реєстрів.
Такий механізм не вплине на одержувачів пільг та житлових субсидій, які не змінювали місце проживання.
Переселенці ж зможуть звернутися щодо призначення житлової субсидії або надання пільг, куди їм буде зручніше: до Пенсійного фонду України, до ЦНАПів або до місцевих органів через додаток «Соціальна громада». У будь-якому разі їхня заявка все одно потрапить до ПФУ.