Верховна Рада України в першому читанні проголосувала за урядовий законопроект №6134 «Про захист прав споживачів».
Як йдеться на сайті Урядового порталу, мета нововведень — адаптувати українське законодавство до законодавства Європейського Союзу.
Новий законопроєкт ставить в рівні умови як звичайні магазини так і ті, що працюють онлайн. Саме в їхній роботі правники виокремлюють декілька типових порушень, які після ухвалення Закону залишаться в минулому. Це:
- Недостовірна інформація щодо продукції. Приміром, людина хоче купити виріб із «натурального льону», а присилають їй під виглядом натурального — штучний. У звичайних торгових точках, безумовно, теж трапляються небажані сюрпризи, але їх все-таки менше.
- Недостовірні умови доставки та обміну неякісного товару. Інколи спроби обміняти товар перетворюються на справжній квест із купою нервів. Є складнощі й з поверненням коштів у 14-денний строк.
- Відсутність фізичних адрес онлайн-магазинів. Тобто, якщо покупець скаржиться на порушення його прав, Держпродспоживслужба йому нічим не може зарадити.
Також спрощується сам захист прав споживачів в суді. Тобто:
споживачі і громадські об’єднання, що захищають їхні права, буде звільнено від судового збору в усіх судових інстанціях. Це має допомогти населенню отримати швидкий доступ до правосуддя та підвищити рівень його захисту.
Крім цього, з чинного Закону пропонується прибрати таку норму, як обмінний фонд товарів.
Зараз споживач може вимагати, щоб йому надали аналогічний товар на час ремонту купленого.
Але малий бізнес, по суті, не має змоги утримувати такий обмінний фонд і дотримуватися цієї норми законодавства. Результат — додаткові штрафи. Відповідно, навіщо потрібна норма, яку з об’єктивних причин неможливо виконати?